söndag 23 oktober 2016

I dag lördag.

8.30 steg jag upp och gick ner och laga god mat: ägg, kaffe, jugurt, bröd...
Nu hade Monsieur gått ut och jag gick till I love me-mässan. Kom dit till klockan 15 och var där nu sen ett par timmar. Jag kom och satt på mig min kappa och såg att där var en flicka som satt enorma mängder tuber i en väska. Också i min. 15 stycken. Det var liksom complexion scrub. Neutrogena. Alltså små.

Jag halta hem och här blev god lax i ugnen och frön och Teriyakisås och mango och honungsmelon och potis och jag laga sallad och förde mango och honungsmelonen på bordet och jag fick en whisky och sen satte vi oss till bords. Man fick ta lax och potis i köket.  Monsieur fick öl. Jag fick rose´. 

På morgonen hade vi sett Eero Melasniemi, Kristiina Halkola och Kirsti Wallasvaara i aamutv. Sen kom en film klockan 21 om Kristiina Halkola och Pekka Autiovuori och sen kom En kotte under ryggen. Den var riktigt bra. Det var Mikko Niskanen som hade gjort den. Sen såg jag på dom där fyra som intervjuades 2009. 

Sen gick jag och läsa  Haruki Murakami.   

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar