måndag 3 oktober 2016

Aron

hämtades hit på morgonen. Han fick ägg och goda bröd. Saft och ett bröd till. Monsieur förde honom till lågstadiet. Jag fick sen kaffe och jugurt och bröd och sen satt jag make up och sen for jag klockan tio till Marjo Palkeinen. Det var i hörnet av Fredriksgatan och Bulevarden. Jag for opp till femte och sen kom hon efter mej. Jag berätta att jag hade gått i Svenska Flicklyceet och blivit student. Hon satt en ny metalltråd på min tå. Sen betala jag och gick ut.

Gick längs Fredrikgatan till Robertsgatan där jag köpte i Ounce Romeo & Julia vihreä te´. Sen gick jag till Stockmann och växla mina 200 kronor och fick glass.  

Monsieur hade inte kommit ännu. Jag beslöt dammsuga hela huset: uppe och nere och Monsieurs garderob. Hela lokalen! 

Sen meddela dom från yogan att Monica var sjuk. Monsieur kom hem och han hade köpt åt sig svarta tossor. Monsieur åt väl först i köket och jag åt sen min ärtsoppa och läste KP. 

Läste sen Haruki.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar