tisdag 4 oktober 2016

Fredagen den 30:de

Jag steg upp klockan 06 för barnen sku komma till oss. Jag bädda sängen och laga två goda bröd åt Aron. Liksom mackor. Jag koka också ägg åt Aron och Amanda. Monsieur förde Aron till lågstadiet och jag blev här med Amanda för hon var ledig i dag.

Monsieur åt god mat i köket och Amanda satt bredvid honom. Sen gick dom till sovrummet och Amanda to en bild av honom.

Rolig mofa!

Sen sa Amanda att jag sku koka gröt åt henne. Det blev riktigt gott!

 Här äter hon!

Tretiden kom Sande efter henne. Jag for till stan och till Yves och till Stockmann efter en laxbit åt Monsieur.

Vi for med jeepen till Musta och där köpte vi allt möjligt. Lingon och potismos och renskav och i morgon blir det gädda och kantarellsås. Det goda vinet hade varit i kylskåpet. Det var rött! God mat och vi lyssna på Bob Dylan och sen såg Monsieur på någå bilar och sen kom Skavlan med Paul Simon som gäst i slutet. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar