onsdag 1 februari 2012

PÅ VÄG TILL KRONOHAGEN
i bussen såg jag en gammal bekant från JWT-tiden. Vi sa hej. Också han steg av i Kajsaniemi. Han berätta att han har en firma med två andra killar från JWT och jag sa att jag är guldsmed. Jag berätta hur jag jobbar och var jag jobbar och han är inte mera grafiker utan plötsligt kontaktman. Heter det så nuförtiden?  Jag gav mitt visitkort. Hjääääälp, tänk om jag nu får massor beställningar  = (   
Vits.

Efter besöket i Kronohagen tog jag ettans spårvagn till Salutorget. Gick till Rasmussen och köpte silvertråd.  Dessutom en pincett av plast - min gamla hade brustit. Och igen när jag steg ut på gatan var klockan halv fem.

Se så vacker Södra hamnen var!





Men det var fruktansvärt kallt.  -17° med en ganska hård vind. Därför tog jag spåran upp till Forum. Besökte natutvis Yves, men också KappAhl, HS första sida på söndan: Kaikki rintaliivit  9,95  : )
Snygga vita.

HEM VIA STOCKMANN
förstås. Mera soppa. Efter gårdagens bortsch köpte jag åt mig Knorr grönsaks i dag. T hade varit på gubblunch så det blev ingen gemensam middag.

PÅ TEEMA
kl 21.45 en fransk film som heter Actrices. 
Skall kolla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar