lördag 25 februari 2012

MORGONDELIKATESSER
hos oss kan ha sitt ursprung i julklappar vi fått av Tättäs syster. För några år sen fick vi rött Hibiscus té. Sedan dess har jag druckit det vardag morgnar. Det sänker kolesterol och blodtryck. Jag lider inte av nån dera, men om jag inte dricker det, kanske jag sku. 
I år fick vi en burk Tapenad av svarta oliver. Också ämnat som morgonmål. 

Sjuttons gott. Det blev snabbt en vana.


MOMI OUTFIT
eftersom Aron kommer till oss.

 Snälla

 pastellfärger

och trikå.

SNART
såg jag dem komma.

Mofa var och möta. Bilden zoomad uppifrån vårt fönster.

Aron vinka glatt hejdå åt mamma och lekte sen med mofa medan jag tillredde korvsåsen. Den blev god igen tyckte alla. Aron visa tummen upp åt mofa. Aron och mofa har sina helt egna lekar som liksom bara uppstår av nånting. Nångång niotiden bädda jag och strax var Aron där och kröp omkring i täckena. Kvällsvälling och tandtvätt och trad Tegengréns visor som nattmusik. Jag spelar bara den ena sidan. Det brukar räcka med två gånger. Sista melodin handlar om Lilla John Blund som i staden Lund springer trappa upp, trappa ner, ingen honom ser. Då somnar Aron. Hälsningar till Raili  : )

MONSIEUR DORMEUR
snarkar här bakom väggen. Jag tänker också lägga mig strax. Före det skall jag ändå droppa lite medicin i Arons högra öra. Hoppas det går bra.

2 kommentarer:

  1. Hoppas att Ni allihopa någon gång tar Er stora bil och hälsar på mig i Lund. Våren är på väg. Prima och snödroppar blommar i min trägård.
    Hälsningar
    Raili

    SvaraRadera
  2. Jo, jag läste på en blogg att våren också har kommit till Stockholm och det såg man ju i samband med prinsessnyheterna.

    SvaraRadera