söndag 26 februari 2012

VI HAR EN FIN LAMPA
i huvudändan av soffan där Aron sover. Han vet att han inte får röra den. I morse var han fiffig. Han hade legat vaken från 7.30. Jag slumra till och från. Slutligen hörde jag hur han börja påta på fina lampans skärm "för då stiger momi upp säkert". Så var det ju och Aron skratta. Också mofa vakna och snart hade vi kaffedoft i hela huset. Alla fick hårdkokt ägg. Aron titta på Rsmus Nalle mofa läste HS i  köket och momi Husisi med Aron. Vädret var ju sjukt fint så mofa ville gå ut med Aron. Men Aron ville först ha sin nakupelle lek.



Vattna också blommor.

Medan mofa och Aron var ute fick jag ordning på mig själv och på hushållet.
När dom kom hem berätta mofa att  jättemycky snölek hade det inte varit. Aron hade sovit nästan hela tiden.

Nångång efter två kom Caro och Sande. Jag satte på mig min gumor outfit och Caro packa ihop Aron. Gumor klarar sig jättebra. "Vi är ett gäng på sex personer som på kvällen dricker té tillsammans". Det lät ju bra  : )


SNÖN OCH MOSSAN

finns på ett träd på väg till min verkstad.

Fortfarande: Man behöver inte veta nånting om bilderna. Huvudsaken att man deltar, för då kan man vinna pris. Denna kommentar brukar alltid Michael Cronström i "Kors och ters" komma med.

Sista gången Kronohagen  i morgon. Jag skall släppa in en sakbortförarman och en städerska.

1 kommentar:

  1. LAMPA! Nämner man fin Aron och fin lampa, börjar man som bläsare (=bloggläsare) längta efter bild på båda. Lampa, lampa, lampa... nå ... int' måst du... Jag tro att det är nån mofis fina fyndbelysning..

    SvaraRadera