söndag 12 februari 2012

DAGEN BÖRJADE MED
att min vän Gunnel ringde. Hon var så entusiastisk. En vän hade tipsat henne om en link till Kseniya Simonovas konst. Vi talade om det ena och det andra och så slutade vi och jag kollade linken och blev lika förtjust som Gunnel. Kolla

DET SNÖADE
men ändå beslöt jag att gå ut och stavgå. Med Gilla som mål. Det tog knappa 50 min att gå till Arabia.

 Här är jag på väg förbi India-parken.

 Här kom jag ut på Tavastvägen

och närmar mig Arabia. Gilla bor på det som kallas Arabia-stranden.

EN ORSAK
till mitt besök var att vi skulle planera programmet för vår gemensamma födis. Tidigare har vi varit på Maxims opera med direktsändning från New York. Ändå tyckte vi att vi nu skulle kolla Musikhuset. Men få nu sen platser där. Det är ju konsertsalen man vill se. Så nu beslöt vi att det blir en Helsingforsdag genast när gatorna är bara - säkert  april. Promenad, gallerier och middag. Det blir bra!

STAVGÅNG 
också hem tillbaka. Jag kom ihåg att jag också senaste vinter har gjort en likadan promenad. Kanske i mars? Och nu beslöt jag också att gå hem längs Limingovägen - inte Indiagatan. Och hemma sedan smånigom söndagspasta. Den här gången med tonfisk.

NYA TORSDAGSTÄVLINGENS
bilder är alla förknippade med vinter. Ursprungliga bilden ser ut så här - den jag hittills visat var beskuren. 

Jag tror ni nu har lättare att se vad det är frågan om  : D

7 kommentarer:

  1. Fågelmat - gissar Immu:)

    SvaraRadera
  2. Precis! Duktiga flickor : )

    Nästa torsdags bild blir kanske snäppet lättare - om jag int sen besluter mig för att den skall preciseras.

    SvaraRadera
    Svar
    1. ... Var har du hittat en talgboll att fotografera? Det är väl förbjudet att mata fåglar inom "storhelsingfors"...eller ?

      Gurgeli

      Radera
  3. I butiken.
    Aj, det har jag int vetat. Vi har den på balkongen.

    SvaraRadera
  4. Nista matar också fåglar - men ekorren får ingenting ;/

    SvaraRadera
  5. Aj han är liksom ekorr-rasist : )

    SvaraRadera