måndag 20 februari 2012

MAANANTAIKAPPALE
kallar man på finska nånting som är av dålig kvalitet. Som gensast går sönder eller funkar dåligt. Jag förstår precis att sådana föremål blir till just på måndagar. I dag i vekstaden var det ett enda såsande (som min lärarinna bruka säga). Allt sku bli så fint, men voj huh huh. Hoppas det går bättre i morgon.

I RADIO HELSINKI
förklara man våren officiellt vara på väg. Och det var ju ett otroligt fint väder. Ändå måst vi alla se upp med is och snö som faller från taken.

Kl 18 när jag gick hem var det så här fint.


SERENISSIMA
av Erica Jong avsluta jag på veckoslutet. En julklapp av Gilla som jag hade glömt bort. Den var nu lite si-så-där men man måst ju beakta att det var på 80-talet Jongen var speciell. I den här boken har hon ett förhållande med Will Shakespear i Venedig på 1500-talet. Det här var alltså en bok jag hitta mer eller mindre oläst i bokhyllan. Jag måst ha börjat på den för jag hitta  ett bokmärke i den.

Det stämmer för boken har kommit ut 1987 - Caro är född 1983.


SONAT TILL MIRIAM
av Linda Olsson

I går kväll börja jag på den här boken. Också den hitta jag i bokhyllan och också den har jag fått av Gilla. Ändå har den funnits där bara typ ett år.  Jag tror den är bra.


SLUTLIGEN DAGENS HUSIS
citat av Carl Fredrik Sandelin:

"Det var roande att följa med hur Niinistö, som ofta först fick en syl i vädret, tog Haavistos budskap i egen mun för att framstå som tolerant och de svagas försvarare". 

Just så var det! Så sjuttons fräckt!


PUTSA MINA SKOR
skall jag göra nu. Eller gnida in dem med fett och försöka får bort vita ränder som skorna fick i går. Visserligen torka jag dem med hårtork genast när jag kom hem, men nu skall dom då smörjas.

I morgon tidigt till verkstan för kl 17 skall jag vara i stan och äta pizza  : )

6 kommentarer:

  1. Ja... hmm... angående "Sonat till Mirjam"... ööhh... hmm... vi kanske sparar kommentar till efter att du läst...
    Saken är nog lite den, att efter "Silens elegans" är få böcker bra.

    Din dagens "matbild" var nog en värsta av alla värstigheter.. Den såg ut som lämningar efter nån patologisk dissektion!! 8) 8))

    Ilrug

    SvaraRadera
  2. Svar
    1. Aaaa ... men... det var ju en rolig bild... :/

      Ulligun

      Radera
  3. nemen vilken fin färggrann hatt flickan har!! :D

    caro

    SvaraRadera
  4. Tänk så fint du kunde teckna ren som fyraåring!
    Fortsätt nu bara hördu. Och har du månne skrivit själv?
    : )

    SvaraRadera
  5. Om korvarna är borta så e dom : )

    SvaraRadera