lördag 11 februari 2012

AV TIDNINGEN TAIDE & DESIGN
fick jag en inbjudan till Design och hantverksmässan i Wanha Satama. Annonsen fanns också i dagens Husis. Jag förstod att det inte var precis någon Ornamo-grej, men for dit ändå. Ensam. I Sverige skulle dom ha sagt "själv"  : )

Där fanns mindre seriösa deltagare, men också duktiga smyckekonstnärer.

Melitina Balabins design påminde lite om Kadri Mälk. Hon blev väldigt glad när jag sa det.


Sen hitta jag Jesse Sipola eller Oshipala. Han hade så fina saker smidda i järn och ett halsband jag blev helt förtjust i. Länkar av titan och brons. Hantverk är alltid hantverk och kostar det 80€ så so what. 

Sprang till bankautomaten efter pengar och halsbandet var mitt. Kolla här

SUR PÅ STOCKMANN
forfarande så jag kolla väckarklocka hos Sokos. Eftersom jag inte frågade att var sku ni ha, hittade jag ingen.

Men i tunneln i en guldsmedsaffär hitta jag den här och hoppas nu sen då att den funkar.

VINTERNS SISTA GLÖGG
blev det hemma och sedan sökte jag mig till köket. Om det senaste lördag var icke trad lax var det ingalunda så idag heller.

Det var stekt torsk med potismos. Det oranga är morötter.
Medan vi åt lyssna vi på Lulu Gainsbourg.

EN FILM PÅ FYRAN
börjar just. Jag är lite skeptisk. Få se  : /

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar