tisdag 21 februari 2012

IDAG I VERKSTADEN
hade jag med morgonkaffe. Först lyssna jag på Radio Helsinki sen på Vysotskij. Tretiden gick jag hem. Då var keden färdig.

VÅRA VÄNNERS LIV
är en serie som på måndagarna kom på FST5. Sista delen kommer nästa måndag. Såg nån annan den? Jag tyckte den var riktigt bra och när del 7 sluta trodde jag att serien var slut. Alla fyra vänners liv var i ett perfekt skede. Men nej. Den fortsatte. Det var helt onödigt. Nu bara försöker dom hitta på konstiga saker för att få ihop 10 delar. Pinsamt, sa T.


PIZZATRÄFF
på Virgin Oil.

Förr var det här BioBio och torget framför kallades Perunatori. Där såldes dom första franskisarna i  Helsingfors. Virgin Oil har funnits där redan länge. Ändå har jag aldrig varit där. Träffen var med Carcki, Tättäs syster. Jag hade reparerat hennes silverhalsband och som tack ville hon bjuda på pizza.

D' Italia hette min pizza. Ost, pinjenötter, tomatsås och rucola. God. 

Av nån orsak var den oval. Är Italienska pizzor ovala? Vi drack en öl till.  Vi fick vänta så länge på pizzan att dom bjöd oss på kaffe efteråt. Sen satt vi och prata ända till halv nio. Då sa jag att nu går jag till Stockmann och kollar mina lottokuponger. Jag hade många. Jag fick 21€   : )
Hemma grönt té.

I morgon i verkstaden skall jag göra ankaret. Jag räknar med att få smycket färdigt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar