måndag 6 februari 2012

IDAG I VERKSTADEN
frös jag. Där är på riktigt kallt. 
Jag hade min allra varmaste ylletröja på mig.

Ändå var händerna iskalla

och näsan röd.

JAG GJORDE LÄNKAR
i olika storlek, i silver och mässing. Sågade upp dem och lödde hälften.

EN UNDERLIG SAK
var att jag kände av vårtrötthet. För mycket dagsljus för snabbt. Jag skickade marriga textare både åt min son C och åt Monsieur. C tyckte att jag skulle gå ut och promenera i solen. Monsieur tyckte att jag skulle dra för gardinerna och sätta på julmusik.

Senaste vinter skrev jag också om vårtrötthet, men det var först i slutet av mars. Hur det plötsliga ljuset inverkar både på nervsystem och hormoner.


MATEN FÖR DAGEN

var hemtrevlig korvsås med kokt potis. 
Rödbetor och surmjölk.

KLOCKAN RINGER 07
i morgonbitti. Elvatiden skall jag till Kronohagen och vill i lugn och ro dricka kaffe och läsa husis för det.

1 kommentar:

  1. ...Och jag skall också till Kronohagen.. Lite senare... start hemifrån 12:20. Tror jag. Vi ses. Där på det aktuella stället. (Heh!)
    ö
    Nilbert

    SvaraRadera