söndag 5 februari 2012

SOLEN SKEN
men det var -22°. Är det då bra eller dåligt röstningsväder? Jag sku säga bra!

Vi har haft en lite originell tidningsutbärare den är veckan. Tidningarna lämnas nere  trappan. T  har ringt ett antal gånger till samdistributionen där dom säger att utdelaren inte har någon nyckel. Dom lämnas utanför dörren och den första som går på jobb lyfter in dem. Ett par gånger har jag gått i morgonrock och tofflor efter tidningen. Så var det idag också.

Men titta en så rolig bild.

Och dom fryser inte. Högholmens kameler kommer från Mongoliet där det ofta är  -40°. 
Tack Lehtikuva att jag fick låna ert foto.

NÄR VI HAR RÖSTAT 
brukar vi skoja att det skall kokas  "oikein hyvät vaalikahvit".  Det gjorde vi, och den här gången

av förekommen anledning Runebergs tårtor som tilltugg.

EN BYRÅLÅDA FULL AV KORT
inte minst julkort, har börjat kännas lite störande. Nu hade jag utmärkt tid att gå igenom den. Hälften for i roskis, men många vackra kort, rörande kort och årets julkort spara jag. Det känns genast som lite bättre feng shui  : )

OCH AMARYLLISEN
vi fick av Santeris mamma på Arons kalas en vecka före julen. 

Det här är dens tredje blomställning.

JAG DISKUTERADE MIN TÄVLING
i dag med Gilla - fram och tillbaka. Hon tyckte också att torsdagstävlingen skall fortsätta. Den blir väl i princip som jultävlingen - extrema närbilder av nånting som hör vintern till - men jag ger en bild per vecka, kanske då på  torsdagen, om det nu ha blivit tävlingens namn. Alla kan delta, i alla fall en gång, för det berättigar redan till att vara med i utlottningen av priset. Kanske fem vinterbilder och sen en ny tävling med fem vårbilder. Det blir roligt!

SMÅNINGOM SÖNDAGSPASTA
och sedan följer man väl med valet. Ändå kommer jag att se på en film samtidigt. Burn After Reading är bröderna Coens film som "alla" såg när det begav sig. Ingenting hindrar ju att man på reklampauserna kollar valet.

I morgon till verkstaden på eftermiddagen.

2 kommentarer:

  1. Jaa, hur spännande det valet kan bli? Vad jag kan förstå är det nästan avgjort. T.o.m. jag har röstat två gången i konsulatet i Malmö. Jag har kanal Finland och kan se hela valvakan.
    Trevlig kväll.
    Raili

    SvaraRadera
  2. Nåjo. Det gick som det gick och det visste man ju. Ändå tror jag att Haavisto har gjort jätte mycket för ett tolerantare Finland.

    SvaraRadera