tisdag 7 februari 2012

KAOS ELLER RULJANS
i Kronohagen? Kanske ruljans, det var inte så farligt. Vi fick mycket gjort och kl 15 kom T med jeepen. Det var nu frågan om mindre saker som vi förde till ålderdomshemmet. Visserligen var jeepen full. Flyttningen med möbler och allt blir i slutet av månaden. T "ärvde" en lampa av min gumor. Han har rustat upp den. Jag tar bild på den i morgon.

SÖMMERSKAN CARO
fick ett antal lådor fulla med sysaker. Och när vi engång var åt det hållet ville T till K-rauta. Han behövde det ena och det andra.

Vår vackra jeep utanför järnhandeln.

Men nu var jag trött och hade sockerbrist. K-rautas café heter Fe Café. Jag gick dit och köpte en glass. Den var sån som hade smultit tidigare och frusit på nytt. Huj!


Samtidigt passa jag på att köpa nya poleringshandskar. Jag polerar  hål i handskens tumme och pekfinger. Det här är tredje paret.

SAMTAL MED GUD
är en bok som nämndes i ett program med Anne och Hanna. Den gången dom tala med Anna Perho. Jag beställde den via nätet och börja på den för en stund sen. Jag läser den knappast i ett kör utan mera liksom nu och då.

I morgon igen i verkstaden med röd näsa  : )

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar