fredag 10 februari 2012


VÄCKARKLOCKAN
funkade inte. Jag gjorde precis som förr. Medan jag läste hade jag klockan vänd mot ljuset för att fosforet skulle aktiveras. Men för det första var det enbart frågan om otroligt små spetsar på visarna och för det andra hade dom slocknat när jag på natten skulle se vad klockan var  : (
Jag föreslog åt Monsieur att jag för den tillbaks till CO, men han tyckte att i hans "arbetsrum" finns ingen klocka, att där skulle den ha en verklig uppgift.

 Snygg ser den ut här bland båtar och diplom.


 Och på tal om arbetsrummet. Min gudmors lampa sitter så här fint ovanför sängen.

Själva ställningen är inte svart - den är oljad teak. Hela lampan från 50-talet, så det passar ju oss.

STOCKMANNS
stamkundskort var silver för mig ett antal år. Plötsligt fick jg ett brunt. Fult. Jag blev lite till mig att liksom vad nu? Jag blev ännu mera till mig i dag.

Dom med silverkort får gå på fest. Vi dåliga får inte. Jag tycker att Stockmann har gjort bort sig. 

SEDAN EN TVÄTTMASKIN
med morgonrock m.m medan jag dammsög. Och ser man på. När jag hängde upp tvätten var plaggen prydda med vita papperstussar. Har det nångång hänt er att i en ficka fanns en pappersnäsduk och så har det fastnat pappersbitar över allt  : )

SEDAN SMÅNIGOM MAT
efter Mustapekka och grogg.

 Vad tror ni att det här skall bli?

Natutvis gryta med räkor och musslor  : )


SLUTLIGEN
skall ni lyssna på Lalehs version av  Ängeln i rummet. Finurlig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar