onsdag 22 februari 2012

UNDER FÖRMIDDAGEN
ringde jag diverse samtal. I morgon flyttar min gudmor till ett ålderdomshem och jag ville kolla att medicinerna var ordnade och att vinden som tillhör henne var tom o.s.v

TILL VERKSTADEN
gick jag sedan. Då var vädret ännu ganska fint. Keden är ju äntligen färdig så nu gällde det ankaret som skall hänga i keden. Jag såga små bitar ur silverplåt och jag knipsa bitar av tjockare silvertråd. Jag kombinera det ena och det andra. I något skede tyckte jag att det här blir bara en proto. Men sen hände  nånting och ankaret börja få fason.

Jag trodde inte mina ögon när jag lött ihop alla delar. Hurja snyggt!

Och det slutliga smycket är såhär fint.

Med andra ord var jag värd vin till maten  : )


ETT PAR HUSIS-KOMMENTARER
Tyvärr är nu Husis tv/radio-uppslag så oläsligt att tack och lov har vi HS tv-bilaga. Så här skall ett uppslag med tvprogram se ut.

Den här bilagan är mindre än Husis, så dom sku dessutom ha utrymmem för sina radioprogram.

Och den andra kommentaren:
Dagens viktigaste nyhet var att Charlotte Perrelli är kär igen.
Huh huh! Det hade jag inte klarat mig utan.


LYCKLIGA JAG
köpte  just biljetter til Flow festivalens öppnings konsert med Bon Iver. På sommaren 8.8. Monsieur är inte riktigt indie-människa så Caro kommer istället  : D


OCH FÖR EN STUND SEN

när jag titta ut genom fönstret var det så här snyggt!

4 kommentarer:

  1. Det verkan som Husis har lite nyhetstorka.
    Raili

    SvaraRadera
  2. Du var absoult värt vin till maten!! Jätte snyggt ankare :D

    caro

    SvaraRadera
  3. Jo, jag är själv riktigt att åhå :)

    SvaraRadera