torsdag 23 februari 2012

OCH SOM VANLIGT
ringde väckarklockan lite tidigare för att jag sku hinna med kaffe och Husis. Kl 12 var jag i Kronohagen. Det var en spännande dag för oss alla. Men allting gick bra och på eftermiddagen var vi i Kottby. Gumor hade planerat möbleringen och rummet blev jätte hemtrevligt. Och nätt. Medan jag var kvar fick hon middag i matsalen och ännu lite senare sku det bli kvällsté. Lite vimsiga gummor fanns där - hoppas hon hittar nån glad och pigg.


NYA TORSDAGSTÄVLINGEN

Vinterbild nr 3


I MORGON
ännu till Kronohagen efter dom sista sakerna (före Kenneth) och låtsas lite städa.
Sedan blir det väl ett ganska trad veckoslut. Städning på lördag i stället för fredag. Aron hos oss över natten lö-sö och på söndag eftermiddag besöker jag säkert min gumor.

Nu är jag ganska trött. Somnar säkert framför tv:n.

10 kommentarer:

  1. Blomsterkrukan som har varit nära väggen och det har börjat tina runtom den. Stackars blomman som försöker överleva den finska vintern.
    Raili

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mossa som tittar fram under töande snö. (vid en södervägg. kanske.)

      Gilli

      Radera
  2. en liten palm på en ödeö och det kommer en stor våg och det skummar omkring, hehe! dvs mossa och snö :)

    SvaraRadera
  3. Jag väntar ännu på några till deltagare. Kommer sen med en följdfråga : )

    SvaraRadera
  4. Förra sommarens borstnejlika som har börjat komma upp när solen titta fram på onsdagen ;) säger Immu

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mossan finns i Universum på Tellus i Europa i Finland i Helsingfors i Kottby på er mylliga balkong. Eller i Kimmo-parken. Eller i Krunikka på Krunikkagatan...
      Eller jaaa.. ahaaa... utanför Helena-hemmet. Eller på nåns "huve"
      Gunilla-Estelle

      Radera
  5. ....och allt tyder på att det är fråga om vitmossa (rahkasammal), som ju faktikst inte är vit. Eller jaa, om den torkar blir den vitaktig.
    Får jag nu lite extra poäng när jag är en sådan bw... nää, antagligen dras det av några poäng för odräglig håvgång.

    Vanilla Gugerspetz

    SvaraRadera
  6. Mossan hos mig ser inte likadan ut. Men Du säger att det är mossa. Då är det väl närheten hemmet vart Din gudmor har flyttat alltså Helenahemmet.
    Raili

    SvaraRadera
  7. Jag väntar ännu på några specifiseringar. Man behöver inte veta var mossan/snön finns utan PÅ VAD.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ett sista försök. Jag vill minnas, att man, från övre balkongen, kan överblicka - typ se på nära håll- ert yttertak. Med tegelpannor. Tor jag visst. Kanske snöiga lillmosseriet finns på taket??? Tak-kanten, eller i takrännans nån vrå.?
      Ligru

      Radera