torsdag 2 februari 2012

DAGEN GICK I ETT HUJ
inledningsvis med ett möte på Blomsterfonden. På grund av kölden tog jag igen spåran. Jag har nu konstaterat att tid 30 dagar på kortet kostar 44€, medan samma summa i fyrk tar slut snabbare.

I SPÅRAN
såg jag en textare av Syrjänen som konstatera att Annas Lapis lazuli var äkta. Damen i Kronohagens sliperi var nämligen lite fundersam angående stenens äkthet. Hon tyckte den var lite för grann. Men det här var ju bra. Snart får jag det riktigt jobbigt  : )

HEMMA
koka jag té och skrev rent anteckningarna från mötet.

Sedan tog jag fram min kära skissbok och pennor. Jag gjorde tre förslag till ankare för Malins ked.

Tre med designen helt olika. Vilket månne hon väljer?

YOGA
kl 18. Den av Annika stickade "saken" hade jag nu som kombinerad mössa/halsduk. Trots -20° köld använder jag ännu mina två tunna kappor med ylletröja under. Kanske jag fortsätter så hela vintern.

SLUT MED TORSDAGSLEKEN
Och någå nya lekar eller tävlingar tänker jag aldrig mera hitta på.

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar