söndag 19 februari 2012

TIDIG VÄCKNING
Här sku hinnas med kaffe och Husis före Himmelsbergsträffen. Och vädret ja. Det såg ni alla hur det såg ut. När vi tolvtiden kom ut på gatan hade man ju snö upp över vristerna. Jobbigt att promenera till "riehan". Fam Salminen var lite försenade så vi gick direkt upp till Himmelsberget med mofa.

Humor med ballonger.


Jag fördrev tiden med att fota mig själv. Däremot har jag inte ett enda foto av själva "riehan". Ingen korvgrillning, ärtsoppa, tombola eller vofflor  : (

Snart kom Salminens. Caro och Santeri köpte korv - sen gick vi upp på berget.


Jag visste inte vilkendera pappa-Aron bild jag skulle välja så jag satt båda. Sande sa att Aron hade lärt sig av Pingu-filmerna (ritad pingvin) att i snöstorm skall man vända ryggen mot stormen.

Säger man åt nån att jag tar en bild

får man var tacksam för ett tekosmile.
Och så konstaterade jag att jag inte har någon bild av mofa.

CARO OCH ARON
åkte ner för Himmelsberget i pulkka, medan vi andra pulsa i snön. Det var beslutat att vi skulle till Salminens på kaffe och fastlagsbulle.

Och det bev en trevlig kaffestund.

Fastlagsbullarna delade vi i två så att alla fick både sylt och mandelmassa.

Pellejönsen Aron skoja med momi.

Småningom blev vi på riktigt trötta och visste att promenaden hem var lång. Att gå  raskt på ren asfalt är en sak, men att pulsa i snö upp över vristerna är verkligen jobbigare.

Enorm snöhög på taket vid vår övre balkong.

Hemma en underbra tupplur. Jag sov en timme.

TRÅKMÅNS
har jag konstaterat att man är om man håller fast i vanor och trad. Så här när jag skriver blogg märker jag hur vissa saker bara åtekommer och återkommer. Kanske närmast då söndagspastan  : )

IDOLS
följde jag med inte senaste gång, men då förra. Nu titta jag igen och kanske jag fortsätter. Torsten Borg var bra och flickan som sjöng House of the Rising Sun.

PÅ TEEMA
har jag följt med en serie om fotografering. Den tredje delen såg jag inte för den handla om krig och Holocaust. I dag var det fotografering av familj och porträtt. Skall jag kalla dem fina eller innovativa? Hurja bra i alla fall. Pappan till en fotograf sa att sonen alltid sa att han inte får le på fotot. Han hade säkert rätt.

Och apropå Teema måst jag ännu kritisera Husis nya tv-uppslag. Varför är inte Teemas program med bland dom "viktiga"?

I morgon 
verkstad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar