tisdag 14 februari 2012

MORGONEN
bjöd på lite tråkigt ljus. Svårt att tänka positivt. Ingen verkstad för jag sku göra saker hemma innan Aron kom -  som att gå till Alepa och laga korvsås. Alltså korvsåsen laga jag hemma. Dessutom uppdatera jag bloggens kategorier och ringde igen ett par samtal - icke egna.
 
ARON-DAG
kallas dom dagar Aron är hos oss, fastän det bara skulle vara frågan om några timmar. I dag var det hela kvällen. Ursprungligen skulle vi avhämta honom från dagis, men nu har han två dagar haft feber så hans mamma var hemma med honom på dagen. På kvällen skulle Caro och Sande på förhandsvisning av en film. Caro hade beslutat komma promenerande med pulkka och natutvis var det just i den värsta snöstormen.
Caro fick  rostat bröd och Aron en plocktalrik och sen sa Caro hejdå och aron vinka glatt. Men han var varm och näsan rann. 


BÄÄÄ, IHAHAAA, HAU HAU, MUU osv.

Aron vet vad alla djur säger.
Han lekte med dem och med Brio-tåget och så rita vi.

HÄR ÅTS KORVSÅS
senaste vecka och när jag berätta det åt Caro sa hon att voj, det sku Aron tycka om. Och så var det. Ren när han såg korvsåsen i pannan sa han "nam". Han var säkert också hungrig för han åt så gärna.

Aron fick potismos - vi hade vanlig kokt potis.

Mumin är Arons nya bekantskap. Han hade med sig en dvd. Han kallade dem inte mumin utan mummi med o. Vi titta sen ännu på Heavy Saurus. Aron nästan somna när han halvlåg i min famn och lite över åtta kom hans ma och pa efter honom. Han kändes nog fortfarande  varm så Caro är hemma med honom också i morgon. Jag skall till Kronohagen.

VOIMALA
såg jag på för en stund sedan. Ämnet var Guggenheim. Ett evinnerligt käbel. Få se hur det slutar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar