torsdag 9 februari 2012

KLOCKAN RINGER 08
då när det inte är nånting speciellt. Den här veckan har det ändå varit väckning två gånger 07 och det är sist och slutligen kanske inte så dumt. I alla fall om man sovit bra. För er som skall vara på jobb kl 08 låter det här ju lite fräckt, men jag är i verkstaden till 18 eller19. Ni andra går hem kl 16. Eller?

EFTER UTRÄTTAD
"gruppundersökning" tog jag en skön promenad till Roban. Till Stupido. Köpte Lulu Gainsbourgs skiva. Serges son. Han heter egentligen Lucien.

Men det är inte en skiva där endast Lulu sjunger sin pappas låtar. På samma skiva finns Scarlett Johansson, Marianne Faithfull, Johnny Depp med Vanessa Paradis, Iggy Pop m. fl.

MY WEEK WITH MARILYN
Jag besökte tébutiken på Annegatan - grönt té smaksatt med ingefära och apelsinskal - och fortsatte sen till Tennispalatset där filmen "My Week with Marilyn" skulle börja kl 14. Salen var liten, men ändå säkert ämnad för typ 50. Vi var 11. Tio tanter och en gubbe.

Det var en riktigt bra film. Det är en sann story om hur Colin Clark var Marilyns vän under en filminspelning (The Prince and the Showgirl) i England. Jag var osäker på hur jag skulle uppfatta Michelle Williams som Marilyn. Marilyns hjälplöshet, nakna ansikte, oavsiktligt darr på läppen... Williams var nog helt bra, ibland t.o.m riktigt bra.
Jag hade god tid på mig när jag kom till TP och ville ta bild av en affisch, men hittade ingen.


I stället fotografera jag riktiga filmen inne i biografen   : D

MÄSSINGTRÅD
av lite tjockare kaliber behövde jag

och hittade samtidigt bra påsar för smyckeleverans.


DOM DÄR NÄTTERNA
när jag ligger vaken ett antal timmar har det varit bra att kolla att är klockan tre eller fyra. Jag hade en utmärkt klocka med stora lysande siffror som för nån vecka sen föll i golvet och gick i bitar.

Jag gick till  Clas Olsson för att köpa en ny och såg den här roliga saken. Visserligen lyser inte siffrorna. Få se hur jag klarar mig.


OCH HEM VIA STOCKMANN.
Monsieur Expert de Mode hade visat åt mig en klänning i stamkundsbroschyren att "du sku kunna ha en sån". 

Hmm. Tja. Kanske. Väl. Den är såtillvida ovela att den är trikå och liksom tung. Känns speciell.


NYA TORSDAGSTÄVLINGEN
är här. Det blir 5 bilder - en bild per torsdag. Vinterbilder extremt nära fotograferade. Fastän nån duktig och ivrig genast vet vad det är, skall gärna andra också svara . Då är man med i prisutlottningen. Som sagt ett hänge med skrot, men designen lever fortfarande i mitt huvud. Kanske någon natt...

BILD NR 1




Lycka till!

13 kommentarer:

  1. En spya i snön utanför en krog :)

    Caro

    SvaraRadera
  2. Ett fantastiskt förslag, men tyvärr fel :D
    Ändå är du med i utlottningen av pris.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Socker? På en bulle? Salt? På en palt? Snö på sandnings-sand? Swarovskij-kristaller på Creme Brule'. Svårt svårt. Eftersom min första tanke var snö , säger jag socker. SOCKER!

      Gilla Palt

      Radera
    2. Klockan är jättesnygg. Den vill jag också ha! Int jöö de nåå, fast inte siffrorna lyser. Man kan ju sova med pannlampa. Fast!

      Gilla Palt

      Radera
    3. Aaa men... så jag nu är ouppmärksam. Knällingen är också mycket fin. Väldigt Babbig. Passar just dej . Monsieur "haute couture" har noga öga för det. Men tacka nu i alla fall din smala (obs. SMALA) lycka; Den vill jag inte ha! Av förekommen anledning! Socker är det. JO.

      Palla Gilt

      Radera
  3. Voj nej tyvärr. Det är inte socker, men ändå är du med i utlottningen av pris :D

    SvaraRadera
  4. Fisk i is bedd.
    Raili

    SvaraRadera
  5. Inte helt dumt, men tyvärr...
    Ändå är du med i utlottningen av pris.

    Måst väl snart ge något litet tips :)

    SvaraRadera
  6. Kokande potatisar med skal på säger vi i Ågeli!

    SvaraRadera
  7. Potis, fisk, spyor och socker. Inget prblem med fantasin här inte. I morgon visar jag en bild som kanske hjälper er på traven : )

    SvaraRadera
  8. Och till Ågeliborna vill jag ännu påminna att trots att det inte var kokande potisar med skal är ni ändå med i utlottningen av pris :D

    SvaraRadera
  9. Ännu ett alternativ - frysta kantareller eller andra svampar - h. Immu

    SvaraRadera
  10. Det skulle det ju kunna vara, men nej.
    Jag vet att det "vita" ser ut som snö eller is. Kanske det klarnar i kväll :)
    Och fortfarande är du med i utlottningen av pris :D

    SvaraRadera