fredag 17 februari 2012

FÖR BLOGGLÄSARE
är fredagen en tråkig dag. I synnerhet bildtorka. Det är ju liksom städ- och matuppköpsdag så vad skall man fotografera? I dag beslöt jag fota städ.

Här är min fina dammsugare.


Här min städfrisyr.


Och här gårdagens röda té jag satt i kylskåpet för att i dag dricka av under dammsugningen.


MATUPPKÖP
i Mustapekka. Vi hade plan a) och plan b). Middagen skulle vara lever - bara dom har. Om inte skulle det ha blivit griskött med sambal oelek. Men det fanns lever. Så det blev receptet från 70-talet.


NYA TORSDAGTÄVLINGEN
blev populär. Roligt med många deltagare. Gårdagens bild visste jag att var ganska lätt, varför jag beslöt komma med  a) och b) fråga. 
Caro hade konstaterat att det var en vante, så det var svar på a) Men hurudan?
Dom här vantarna hette nånting speciellt  : )


VERKSTAD
i morgon. Jag har nångång sagt åt Anni att det är roligt att jobba i verkstaden på lördan. Att liksom halva veckoslutet är kvar när man kommer hem på kvällen.

6 kommentarer:

  1. Lovikka-vantar. Om den e sån, att den har sådana där garnutsmyckningar i olika färger kring handleden.
    Grilla

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja,just så. Typisk nordiskt. Same arbete.
      Raili

      Radera
  2. aj lappvante duger inte? Hump ;)

    SvaraRadera
  3. Förresten var Raili den första som kom med kommentaren "Lovikka". Minns inte hur hon stavade, men det har ingen betydelse. Raili kommentera på fredagen Nya torsdagstävlingen.

    SvaraRadera