onsdag 30 september 2015

Tvätta håret

på morgonen. Klockan 07.30. Och sen bortåt nio ner och koka kaffe. Pikku hiljaa sen till stan och till Rasmussen. Där köpte jag tre fina kedar. 45 cm. Lite på 20 €.  Jag sätter en bild på dem i morgon.

Sedan via Muminshopen til Yves. Dom sa att jag om två veckor sku komma och kolla mumin kalendern. Sen till Yves där jag köpte nytt ämne för ansikte och sen duschmedel och sen två andra saker som var gratis. 

I Stockmann upp till åttonde där jag fick glass men silverkoppen gick av och sen måste jag ha den utan fot och läste Otto. 

Sen ner till delikatessen där jag köpte ganska mycket och sen hem. Jag packa upp och gjorde det ena och det andra och sen kom Monsieur som inte hade varit på biblioteket utan i Musta. Han hämta vin och lite saker till maten.

Jag laga maten. Först stekte jag hönan och sen satt jag dit kål och paprika och nötter och två gånger lök och va det nu var. Sedan goda nudlar och sallad.

Här maten med luomu rödvin.  8€

Sen blev det en sista skvätt rödvin med choko och sen börja Docventures med en gb film.

I morgon skall vi på eftermiddagen efter Aron. Vi får kaffe och bulla där.  Och sen skall jag till yogan och Panda kommer hit och Caro skall till Solhälla och sen far dom hem.

Adjö!
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar