lördag 19 september 2015

Är man en tönt

så är man. Barnen hämtades hit klockan fem men jag har inte en enda bild på dem. Hoppas jag kan fota dem i morgon.

Först var Aron och Panda på datorn med mofa och sen fick dom muminkarkkir och pepparkakor och sen laga jag mat åt dem. Nakkir och makaroner och ketchup. Och sen koka jag potis och broccoli åt oss och sallad och gräddfil och en god stekt lax från Musta. Aron åt snabbt sin mat och fick en snurrad isglass, men Panda ville inte ha sin mat så hon fick sen glassen jag köpt som hon inte fick på Munksnässtranden. Nå Aron lämna nu sin och Panda sin. Liksom på hälften. Jag satt nu sen ännu där och åt och städa nu sen bort.

Det kom Hauskat kotivideot som Aron inte orka se, men Panda såg dom i mofas famn. Alltså några. Sen satt jag henne i duschen och bädda soffan. Hon duscha själv sitt hår som mofa sen spraya men fick det inte uträtt. Hon fick en jugurt och sen tvätta jag hennes tänder och i soffan håka jag att oj nej! hon sku ju få maito. Heh! Jag läste en bok för henne och hon somna. 

Sen blev det Arons tur, men han orka int gå i duschen. Han fick i stället rostat böd med smör och tre lördagskorvsskivor på och kakao. Sen tvätta jag hans händer och tänder och sen gick vi i säng och pötsligt kom mamma och Aron gick och säga hej och sen kom han tillbaka och jag läste en grej för honom och han somna.

Sen hörde jag hur det pötsligt kom "Raindrops Keep Fallin' on My Head" i Butch Cassidy and Sundance Kid. Gick och titta men orka int sen se mera av filmen.

Jag koka sen natt te´åt Caro och mig och hon fick två brön.
I morgon skall dom säkert till Ormhuset och simma klockan tre.

Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar