måndag 14 september 2015

Redan på kvällen

hade Caro packat alla sina saker. Jag steg upp sju och pikku hiljaa kom dom också. Vi fick kaffe och bröd och sånt och barnen rostbröd och lördagskorv och frukt och gurka. 09.30 for dom iväg med Terhin. Jag gick ner och hjälpte dem att få loss trossarna. 

När Monsieur kom tillbaka beslöt vi att ta treans båt i stället för femman. Först städa jag hela nedre huset och hitta Pandas bärsak. Och sedan övre huset. Jag gick i duschen och bädda och dammsög och Monsieur packa väskor och gav sig av och jag gick igen en gång och kolla huset och låste och gick genom skogen. Båten gick tio över tre. Jag satt på däck och läste Otto.

Jag köpte en glass vid kiosken. Annea ville inte ha. Vi skulle föra henne till metron. Sen for vi till Prisma för Monsieur hade glömt sin tandborste på lande så han behövde en ny medan jag köpte mat i nedre våningen. Nu förde vi bärsaken och Arons skosnören till dem. Han fråga att "vad gör ni här"?
Han cykla på gården. Och före det hade jag fått en textare av Caro att "I dag lärde fisken Aron sig att dyka efter saker från bottnet". Nora hade varit med Panda på Kimmis.

Hemma fick man sen tonfisk och lax och för lite pasta och ostsmulor och citronpesto och lite vittvin och sen sku vi se på en svensk film men den var lite töntig så vi gick båda och sova.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar