torsdag 1 oktober 2015

Till Fenix

i dag halv fyra. Det ösregna. Jag kom inte ihåg koden, men Caro var där och öppna. Först visa Aron alla fina saker som han hade gjort. Sen fick man bulle och mindre örfilar och kaffe. Månne Caro hade hämtat bullorna?

Jag hade ännu kaffe och tog en extra bulle och sen gick vi in i ett större rum där en flicka spela gitarr och barnena sjöng. Men min telefon var i min ficka så jag fick inga bilder. Och Caro sa att också hennes var misslyckade...

Och igen en gång gick vi ut i regnet - Aron utan jacka, men med cykel. Han blev väl våt. Vi tog jeepen. Caro sku och köpa busskort från Ärrän och jag sku ha ganska mycket från Alepa. Dom for sen efter Amanda och jag gick upp och bytte jacka och packa opp kassen och tog Otto och sen for jag iväg. 

Läste Otto i bussen. Lite jobbigt att nu ta buss och spårvagn när inte mera  69:an går dit.  Jag försena mig lite, men gör väl ändå allt nu på en timme och tio minuter.

När jag kom hem fanns här ingen. Monsieur hade kört hem dem med jeepen. Pikku hiljaa kom han och jag gick i duschen. Sen kom Efter nio som handla om färger och Sofi Oksanen var där och berätta om sin nya bok som också hade färger.

Sen fick jag ärtsoppa och KP och då var klockan ren bortåt halv elva. Eller nää, elva. Jag hade fotat silverkedarna med Bodö-smycket, men gör det på nytt i morgon. Dom blev inte bra...

Och vad säger jag nu?
Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar