lördag 26 september 2015

Idag i verkstaden

hittade jag inte Hilkkas saker jag skulle reparera. Jag skulle löda en pigg på ett örhänge och sen ett lås på en ked. Men påsen hittade jag inte. Jag sökte den säkert i en och en halv timme. Gick igenom alla lådor och skåp och visste att den sku finnas på bordet, men den fanns inte. Undrar om den varit på hyllan under bordet och fallit i roskisen. Jag ringde sen till Hilkka. Hon satt i bussen på väg till Tavastehus. Hon tyckte nu att det inte var så farligt, men jag måst nog söka i morgon igen...

Sen börja jag med smycke åt en tant som jag har gjort massor smycken åt, men minns int vad hon heter. Tidigare hade jag gjort ett smycke som var Bodö och hade en massa små liksom uddar och sånt, men nu beslöt jag göra ett likadant som åt Frank som fyllde 70. Hoppas hon tycker om det.


Skall fortsätta med det i morgon.

Jag gick via Siwan, kom hem och tog en lur. Sen blev det grynost, bönor och en liten burk tonfisk. Två glas vitt och knäckebröd. Såg på en fin opera på Teema.

Sen kom där en lustig film och sen ringde Monsieur. Han berätta det ena och det andra och sen sa vi godnatt. 

I går kväll hade jag fotat den här fina bilden av min telefon och i morse en ny, men den här är bättre.

Ganska söt!


Höh!
Nu är klockan bara 22.25.
Vad skall man då säga?
Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar