lördag 19 september 2015

Dammsög

längs med dagen och sen i duschen och sen for vi till Musta. Vi köpte det ena och det andra och jag fick en glass.

Vi kom hem och jag packa upp och snart kom Monsieur hem. Det var han som sku laga maten i dag. Han brukar nuförtiden laga mjuk potatis och brysselkål och jag sätter laxen  ugnen.

Det blev sallad och gräddfil och jag duka och Monsieur gjorde resten.

Här först dom fina grönsakerna.

Brysselkål, persilja, rosmarin och vitlök.

Alltså Monsiuers grej och sen då laxen med mjuk stekt potatis och lax och brysselkål.


På riktigt hurja gott!

Jag satt nu där en stund och sen kom Min vecka med Marilyn som jag sett på leffa och nu såg jag bara en timme och sen kom Skavlan med en massa spännande människor. Bl.a. Kofi Annan. Efter den kom det ännu en snutt om Billie Holiday. Den var riktigt bra!

I morgon femtiden hämtas Aron och Amanda hit. Sande och Caro skall gå se på nånting konstigt på Kulturhuset. Räknar med att Caro kommer efter barnen eller så blir hon här över natten.

Godnatt!

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar