måndag 14 september 2015

Jag steg upp

klockan sju. Koka kaffe. Koka ägg. Pålägg och bröd och sånt. Mamma med barn kom upp åtta-tiden. Vi åt frukost. Jag gick i duschen. Mamma strök nånting.

Pikku hiljaa fick vi flytvästarna på oss och Monsieur körde oss till skolan. Där fick vi ett långt bord framför röda huset. Caro brädde ut sina saker och jag mina. Men smyckena hade blivit mörka igen. Höstmarknaden börjar klockan 12. Här lite bilder.

 Sture och Stina säljer grönsaker.

 Babas dotter gör för hand shampoo och balsam. 
Är där Aron i bakgrunden     : )

 Immu som säljer fina stickade strumpor och Anni och Owen. Anni säljer också smycken.

 Här spelas det.

Här en massa människor, men nog flera som satt vid ett rutit bord var vi bruka sitta förr. Och här ser man Caros kjolar och ljus och mössor och nyckelband och mina smycken. Lite av dom...

Panda med Caros telefon.

Aron och Kian och Panda fick sen ännu bulla och glass och Caro och jag laxsoppa och vittvin.  Och Caro hade sålt en pipo åt Immu och en tuikku åt nån tant. Kia ville ha en Pörtö-ring åt Janina som Neppe sen kom och betala. Hon hade glömt den nånstans...

Monsieur kom sen efter oss. Han börja med maten som han skall laga och Panda hade somnat i båten och Aron hade farit hem med Kian och nu for vi efter honom. Jag tog en lur med Panda och sen blev det mat. Monsieur laga. Jag duka och laga sallad. 

Här den hurja goda maten! Lax med tryckta stekta putikkor med rosmarin och vitlök och stekt brysselkål och gräddfil och sallad. Barnen fick lax och potis.

Aron med min pingla som hade en ful söm och en konstig sak som jag int fick bort och hans lilla röda tossa.

Monsieur diska väl sen och gick väl och sova och vi blev uppe med Caro och såg på en film som hette Änglar och demoner.  Den sluta halv tolv och då bar hon ner barnen och jag fick en kopp te´och då var klockan tolv.

God natt!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar