torsdag 10 september 2015

Klockan 05.00

steg vi upp i dag. Jag skulle tvätta håret och så fick jag grönt te´. 06.30 for vi iväg. Lite över sju skulle vi vara på terminalen eller liksom halv åtta. Vi gick upp till aktern i åttonde. Fick där ett fint bord.

Jag fick gröt, ägg, kaffe, mjölk, bröd och smör.

11-tiden var vi framme. Vi promenera till Hotel Nordic Forum och fick där en karta. 

 Igen en gång Monsieur framför blommorna.

 Jag speglar mig i fönstret.

Vi gick vidare upp till rådhustorget och kolla sen åt vänster ett hus med guldsmed, en klädbutik nere, och en man som målar tavlor uppe.
 
 Jag sitter i den gamla trappan.

 Gården.

 Gravstenar från 1400-talet.

 Sen gick vi upp förbi det här huset till utkiksplatsen.

 Monsieur dricker öl i solen.

 Finlands ambassad.

 Sen ner till Clayhills. Åt mat som var semi och fick en enorm öl.

Sen till Kaupmaja där vi köpte varsin bok åt barnen. Man sku liksom limma in tarror.
Och sen då via delikatessen där vi köpte vad vi nu köpte och sen via marknaden i hamnen och sen fick jag en god glass och sen  pikku hiljaa till båten som var lite försenad. 

Nu satt vi igen i bakre restaurangen, men vi drack bara vatten.

 Båten lämnar hamnen.

Solen går ner.

21-tiden landa vi. Nu var det mörkt. Vi kom ner till nians spårvagn som fylldes och pikku hiljaa for. Sen bytte vi till en buss och typ någå 22.30 var vi hemma. Nu fick man ännu ett par glas vin och lite smörgåsar och då hade redan Dockventures film slutat och nu kom då samtalen i studion.

Monsieur gick och sova. 
Jag städa undan och gick också och sova... 


2 kommentarer: