tisdag 8 september 2015

Helen

är så trevlig. Hon kom tvåtiden till mej. Men före det hade jag lagat Alex Nieminens förrätt och sen den där blomkålen med timjan och lök och vitlök och ost och vad det nu är som alltid bränns i ugnen.

Jag visade för henne vår atelje´eller vaddå atelje´ med två badrum och två balkonger, kök och sovrum m.m.

Sen gick vi ut. Det regna. Vi tog först en lov här i våra kvarter och gick sen till min verkstad. Jag visade för henne bilder på mina smycken och sen mängder av mina andra art director jobb. Bl.a Jenkki. Hon berätta att hon varit på Södra kajen i ett ställe vars namn jag inte minns men att hon kanske blir anställd där.

Helen i min verkstad.

Det regna fortfarande när vi kom tillbaka till oss. Jag satt på ugnen och så fick vi goda bröd och Kesäinen kaalisalaatti.
 En glad Helen!

Nieminens sallad.

 Sen var då allting bränt igen.

Den här bilden fota jag i morse.

18-tiden gick hon hem och jag vinka till henne från balkongen. 

Jag fick ännu en portion bränd mat och ett glas vin och sen berätta jag åt pappa, Kalle och Caro att vi hade haft roligt och sen diska jag och sen tipsa  Monsieur mig om sista delen av nartkotikafilmen som jag glömt och sen kom nyheter och sen kom efter nio och sen kom en film på Teema och då drack jag Helens svarta te´.

Sen gick jag och sova!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar