tisdag 22 september 2015

Lite konstig dag

i dag. Jag hade tänkt gå till verkstan, men det blev ju inte.  På sommaren skada jag mitt knä så jag gick till en trevlig läkare som skrev 1g Para-Tabs åt mig, men nu har mitt knä igen svullit upp och han sa att det är ok att äta så jag fortsatte i dag.

När jag satt här vid datorn kom Monsieur hit med några gubbar som titta på vår balkong. Här blir fasadremppa antagligen i maj.

I 15 år har den här marmorskivan stått lutad här uppe mot en vägg. Nu tog vi ner den och nu står där endast en Marc Chagall-affisch inramad.

 
Här är den fina marmorskivan. Trätappar har den inte mera, men annars är den ju fin. Vi skall sätta bilder på Huutonet.

Monsieur förde den till min verkstad, sen kom han tillbaka och sen gick vi ut. Jag stavgick. Vi gick runt Koloniträdgården. Monsieur kom sen med till Alepa för han sku ha bröd och honung och sen gick han till bibban och jag köpte resten som jag satt i min ryggsäck och stavgick hem.

Hemma packa jag upp och undrar vad jag gjorde sen och sen åt jag ärtsoppa som jag alltid brukar och sen kom Monsieur som sku se på nån konstig film som vi int orka se på utan i stället nyheter och sen kom följande del av Quinquin som igen var hurja bra!

Jag undrar vad man borde göra i morgon. 
Kanske verkstad? Kanske till stan?


2 kommentarer:

  1. jag sku nog villa ha den där marmorskivan.... men vet ej vart jag skulle sätta den :( hmm nää ni får bra pris på huutonet för den, marmor är ju jätte pop för tillfället :)

    SvaraRadera
  2. Nå jo, det hoppas jag nog också : )

    SvaraRadera