onsdag 2 september 2015

Idag i verkstaden

började jag med Rons hänge. Men före det frukost här hemma och jag bädda och betala räkningar och gjorde vad jag gjorde och gick sen till verkstaden. 

Jag börja med att sopa golvet. Lyfte ut alla stolar o.dyl. i gången. Sen dök Monsieur upp. Han hämta sin reparerade rock och konstatera att han måst tvätta fönster och fönsterbräde. Sen tvätta jag ännu fatet där betbadet står och torka lite här och där...

Sen gjorde jag då ett hänge å Ron. Men jag kunde inte fota det för mässingsaken blev på sned och i princip var silverplattan för tunn. Nu gjorde jag då en ny med tjockare silverplatta och lödde den gamla Ron-saken dit. Den blev säkert bra! Tog ingen bild på den för den blev ännu i betbadet.

Jag kom hem och här blev det god frittata. Blomkål, rödlök, broccoli, kålhuvud och korv. Riven ost ovanpå och sallad och goda bröd som varit i ugnen. Vi lyssna på Brian Wilson.

Sen kom det väl då nyheter och om en stund kommer det en film som heter Renoir.
Hoppas den är bra!

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar