fredag 4 januari 2013

VÅR JULGRAN
har blivit en eternell.

 Den har inte tappat ett enda barr - den har bara vissnat.

Det beror på att dens stam är så tjock och julgransfoten så liten, att det inte ryms vatten i den. Ledsam ser den ju ut   : (

BORDEN OCH PLACERINGEN
för morgondagens fest blev lite jobbig, men nu verkar det ok. Jag håller ännu på med namnlapparna. Ändå kokades här bouillabaisse nästan fyra timmar. Räkor, musslor, olivolja och persilja sätts till i morgon. Hoppas det blir gott. 

 Mitt bouillabaisskök.

Ibland har jag brukat fråga att har nån sett det eller läst det eller har jag gett något recept. Ändå brukar jag inte få svar. Nu frågar jag:  har jag gett receptet till bouillabaissen? Jo eller nej? Jag vet att jag har lovat göra en receptkategori. Bara det nu sku bli av.

Ännu en rask promenad till Alepa och sen morgondagens göralista. Hönslår som middag och nu skall jag fortsätta med placeringskorten.


2 kommentarer:

  1. Första svar är "kommer ej ihåg". Sök på din blogg gav i varje fall inget resultat. Icke heller minns jag att jag i mina receptsamlingar skulle ha någon "Babbens Bouillabaisse". Resultat av enkäten mellan mina öron blir således "Nej".
    The Ögla

    SvaraRadera
  2. OK. Då skall jag skriva det fast t.o.m i morgon : )

    SvaraRadera