måndag 21 januari 2013

KONSTIG POSE

Såhär lustigt har jag börjat sitta när jag dricker mitt morgonkaffe. Talriken med bröd liksom sådär i högsta hugg. Inte på bordet utan konkret i handen medan jag läser Husis.


TILL ALEPA
i hel ljuvligt väder. Jag köpte en stor kasse med varor åt Salminens. Skön promenad.

Diverse uppgifter på nätet och sedan det som nu verkar att bli vårt landekök.

Det här är granfaner. I vårt kök skulle man lämna bort första skåpet och sista skåpet.

STRAX EFTER FYRA
gav jag mig av. Hade träff med Carola - Tättäs syster - på Vespa. Italiensk restaurang vid Skillnaden. Det var frågan om en leverans av reparerade smycken. Jag ville dit för dom har sjukt goda pizzor.

I synnerhet den här. Vegetariana. Rolig kniv med text som är öppningar. Och plötsligt när vi suttit där en tid stod plötsligt Inka framför mig. Jag riktigt skrek iiiii, det var så roligt   : )  Hon var där med sin barndomsvän. 

Vi satt där sen med Carcki tre timmar, tror jag. Och sen när vi sku gå fyllde servitören ännu på våra glas med kallt vitt vin - gratis.



ARON, CARO OCH SANDE

kom hem från Thailand och har just landat. T for efter dem. För att Aron skall få vila ut kommer han hit i morgon. Det skall bli roligt!

2 kommentarer:

  1. Joo, jag vill alltid till Vespa när jag e i hfors! Fast nog borde man väl pröva på den där nya, som du också engång nämnde här men vars namn jag int kommer på nu...

    SvaraRadera
  2. Du menar säkert Putte´s Bar & Pizzeria som finns på Kalevagatan 6 : )

    SvaraRadera