onsdag 9 januari 2013

IDAG I VERKSTADEN
halsduksflickan Annikas nyckelhänge.

13-tiden var jag där, men tala först med min gumor och kolla Cartier-ringens storlek. 
Hänget gör jag inte av silver utan av nysilver med en fisk för det är Annikas stjärntecken. Jag såga alltså nysilverbakgrunden och fisken av mässing och lödde fisken på hänget. Sen polera jag lite och hamra och gjorde länkar som liksom skall vara bubblor att dom liksom blir större.  Hänget fick vara en timme i polertrumlarn och sen satte jag dit en zirkon som öga med gnidinfattning.

Allt gick ganska snabbt. Kanske tre timmar. 

Men hur den där ena flickan på en mässa sa att nog gör man en pingla på en timme. Jag förundra mig över hur hennes pinglor kosta 40€. Det var i alla fall förr priset för en timme. "Kyllä sen tekee tunnissa" sa hon. Ja just...

Och jag lyssna på Dylans Tempest. Tre gånger efter varandra   : )


VILTBIFFAR

sill, potis och öl blev vår middag. 
Strax börjar Hinsehäxan. Den var bra. Den tänker jag se.

Adjö!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar