tisdag 1 januari 2013

ÄNNU LITE BILDER
från igår. I allmänhet väntar vi till midnatt innan vi öppnar vår skumppa, men nu tyckte vi att man kan ju börja lite tidigare och ändå önska Gott nytt år kl 00.00

 Djupfrysta jordgubbar har alltid hört till.

Skumppa.


Och lite fireworks.


NIOTIDEN
vakna vi. Det var ju liksom tisdag, men egentligen söndag. Att till vem hör kaffekokningen? Okej. T börja jag avsluta.

PRESIDENTENS TAL
måste man ju se. Halonen har jag inte orkat höra på många år, men nu var det ju lite nytt. Dessutom ett trevligrae ställe med nånting stormaktigt bakom fönsterrutorna i och med att slottet repareras. Och sedan var Nyårskonserten frånWien på fast jag inte nödvändigtvis satt konkret och lyssna. 

VID KAFFET PÅ MORGONEN
brukar jag skriva anteckningar i min almanack om föregående dag. För att kunna göra det i morgon måste jag nu överföra en massa anteckningar och födelsedgara och annat roligt till min nya almanack. Dessutom måste jag ju också läsa lite här och där. Det tog typ två timmar. Sedan börja jag handarbeta med ett skynke som skall hänga i köket.

NAKKIR OCH SILL
och sedan en Tarja Halonen dokumentär som inte var något att hänga i julgran. Och då har den t.o.m gått på bio.

KONTORET
med Ove är ju liksom en dokumentär. En filmgrupp har kommit till kontoret för att intervjua. Den baserar sig på The Office med Ricky Gervais. Den var nog så sjukt bra. Kontoret börjar 21.35 på Femman.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar