måndag 14 januari 2013

NU HAR JAG SETT PÅ TEEMA
på Cornelis Wreeswijk, på Danska arkitekthem och på Paris, konstens mecka och nu skall jag blogga.

IDAG I VERKSTADEN
gjorde jag då en ny Cartier-ring. Eller den är ännu obearbetad och icke polerad. Jag hade tidigare gjort ett par ringar, men funa om dom ändå blev för tunna när min kund ville ha grövre saker. Så jag gjorde ny.

Cartier-ringen i liten storlek med tunna ringar i bakgrunden. Framme tjockare ringar, men jag konstatera att då blir ringen för liten. Jag börja från början. 

Nu är ringen nippanappa kundens storlek, men nog är den ju ganska klumpig. Filar och polerar på onsdagen.

DR. MARTENS
i dag på fötterna. Med tanke på smällkall vinter är dom inte nödvändigtis varma, men jag har ju också riktiga vinterskor. Dom med rågummisulor. Dr. Martens verkar att vara ännu säkrare vad halka beträffar. Under sulan står: OIL FAT ACID PETROL ALKALI RESISTANT. Det betyder ju int att man inte skulle halka, men dom kändes nog helt bra   : )

JAG KOM HEM
Vi hade glömt nakkina. Det blev sill + sill + potis + öl + estnisk rökt vassbuk.

I MORGON
ögonläkare och gudmorbesök.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar