lördag 26 januari 2013

IDAG I VERKSTADEN
besök av Sås och Kopp. Före lödningen skulle jag ännu fila ena halvan med lödda "strängar" och då föll två strängar bort. Vad som hände vet jag inte. Jag börja konkret såsa.  Försökte glödga så att inre "klotet" skulle falla ut, men lyckades inte. Det var bara att göra en ny halva till pinglan. Hamra en silver del och en inre del av nysilver som jag sen då sågade upp till strängar.

Det är en dopgåva så där skall inte vara en ked utan en rosett. Därför tunnare länk.


MONSIEUR VÄLIMÄKI
skulle laga mat i dag. Han hade sett ett humor recept. En sorts pyttipanna med lax och zuccini och räkor och potis och kapris och morot m.m. Välimäki sa att kom kl 19, men då var det inte ännu färdigt så jag satte mig ner med en grogg. Sallad och salladssås var sen ännu min juttu, men bortåt åtta var allt färdigt.

Gudomligt gott!


PSYCHO, VERONIKAS DUBBELLIV
eller MadMen skulle vi sen välja mellan. Det blev Veronikas dubbelliv. Igen en gång Krzysztof Kieslowskis sjukt fina film.

Få se vad som händer i morgon   : )

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar