onsdag 30 januari 2013

IDAG I VERKSTADEN
blev pinglan färdig. Det var småsnöigt när jag gick dit. Senare på eftermiddagen mitt i allt textade T att "kauhee myräkkä". Jag vände mig om och såg ut genom fönstret och jo, hurja storm. Men helt humor i verkstaden. Pinglan blev färdig.

I morgon skall jag ännu fota den med ljusblått sidenband   : )

Jag fortsatte också med skrotkoppen, som Gilla kalla den. Jag skulle löda in lite nya saker, men en mässing grej låssa.
Nå, det går natutvis att åtgärda.


SNÖSTORMEN
var som värst när jag gick hem. Vi hade planerat nånting anna på menun, men ingendera ville till Alepa. Vi kolla våra skåp. I kylsåpet fanns ägg, i frysen trattisar och i kallskåpet eestikala. Plus morot och lök. Och vad blev det? Jo en frittata   : )

 Jag försökte läsa vad det stod på burken, men jag förstod inte.

God sallad på gaffel.


Snart börja Torka inte tårar utan handskar och efter det en ny serie på ettan som heter Treme.
Den var riktigt bra. Tänker följa med den.


YOGAN
uteblir i morgon. Jag skall på min vän Gunnels vernissage på Laterna Magica.
Gör eventuella g-mail försök före det.

2 kommentarer: