onsdag 23 januari 2013

IGEN EN DAG MED SKÖNT VÄDER
Smyckeleverans kl 12.30 på Strindberg. 

 Min vana trogen: grönt té, croissant och sylt. 

Och ringen passa precis. 

Min kund var jätte nöjd. Och vi hade trevligt. Vi satt på Strindberg tre timmar tror jag.


STOCKMANNS DELIKATESS
följane. Jag behövde det ena och det andra. I synnerhet det andra för det skulle bli frittata som omväxling. Nu skulle jag ta i användning vår nya stekpanna. Swiss Diamod.

Först skulle den diskas och gnidas in med olja, men efter det använder man inte fett mera.

 Här steks det som skall vara inne i frittatan.

 Den här versionen skulle fotas med lock, men jag glömde.

Och här min portion vänd så att alla ser hur fint en Swiss Diamond funkar.  På fredagen skall här stekas vit fisk   : )


JAG SÅG PÅ
Torka inte tårar utan handskar. Den verkar bra. Eftersom Aron kommer hit fredag morgon tänker jag dammsuga nu på torsdan. Jag är ju helt sjukt tråkig nuförtiden. Ändå tala kunden jag träffa i dag om ett eventuellt stelt silverarmband och en pingla. Och så skall jag göra Stenbocks-skisser, alltså stjärntecknet för ett nyckelhänge. Nog tycks man få beställningar bara man lite marrar   : )

2 kommentarer: