onsdag 16 januari 2013

REMUS
program i går var såååå bra. Hurriganes var ju också bra, men jag diggar mera Remu solo och med His Allstars. Bueno Sera var ett sånt stycke minns jag. Jag googla och googla. Kom fram till att framträdandet på Café Metropol fanns bara som Lp. Tänkte att man får nu då söka på divaren. Men sen förstod jag att googla cd och hitta på MTV3:s sida ett paket med två cd:n för 10€ inkl postkostnader. Och ena cd:n var den med Remu and His Allstars. Jag beställde. Får den säkert på fredan   : )


TEMPEST
är ett ord jag aldrig hört. Det är namnet på Dylans skiva. Ofta är det ju så att det på skivan finns ett stycke som har samma namn. Lika här. Ett fint stycke om Titanics undergång hette så. Jag googla och såg att tempest betyder storm. Så stod det också i ordböckerna. Jag tänkte att kan nu Dylan ha missförstått så att det inte var frågan om ett isberg utan om storm. Så idag googla jag "other words for tempest" och storm, hurricane o.s.v kom som andra förslag. Först nämndes uproar, commotion, disturbance m.m.  Dom orden betyder oordning, kaos, kalabalik... Det hänvisa Dylan till på Titanic.



IDAG I VERKSTADEN

fick jag min kunds ring färdig

 och fortsatte med pinglan.


FRITTATA
hemma. Inte av rester utan av röd, grön, gul paprika, rödlök och bacon. Enligt recept i gårdagens Husis.

 
SLUTLIGEN

ny klocka   : )

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar