lördag 26 januari 2013

ARON
dök upp strax efter åtta. Jag satte i gång med frukosten och med plocktallrik åt Aron. Han ville inte ha kakao - han ville ha vatten. Jag läste Husis, T syssla i köket och så beslöt vi gå ut.

Karana var på Kimmis. När jag kom dit ville Aron till Raunis.

  Det här är Raunis.

Snart åks det i backen.

För två år sedan när vi var i Tallin köpte vi en vintermössa åt Aron. Den visade sig vara för stor. I år sa Caro att den är helt ok. Ändå tycker jag att den är för stor och glider ner över ögonen. Därför satt jag huppan på honom och tog mössan själv. Storlek 56. Varför köpte vi en sån?


Jag satt den sen på mig och trivdes bra. Men varför ser jag ut som Heidi Hautala? Näsborrarna.

Aron ville gå hem så vi tog en promenad.
Mofa och Aron i vinterlandskap.

 Det skulle förstås bli en tupplur, men före det gröt.

Kolla Heidi Hautala-näsborren.

Efter luren diverse program på datorn och sen kom mamma.

 Roligt i mammas famn.

Efter sex for vi iväg till Musta. Och efter sju var vi hemma. När jag kom i gång med matlagningen hade En gåva i toner redan börjat. 

Nya stekpannan som jag konstatera att kräver fett för vit fisk.

 Här fina flundror.

Och en fin portion.

Det blev ju lite sent, så strada börja just när vi avslutade vår middag. Och genast efter det Skavlan. Jörn Donner var en av gästerna. Och i och med att Skavlan sluta sa dom att kvart över börjar ett antik program som berättar om Torun Bülow-Hübe. Nå jösses! Jag ladda upp mina bilder och gick ner och titta på programmet. 

Men här har ni nu fått ta del av min dag i dag.

I morgon kanske verkstad   : )



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar