söndag 27 januari 2013

HEMINGWAY
har jag förundrat mig över. Varför har jag varit så intresserad av honom? Varför har jag en tjock pocket av honom med hans noveller på engelska? Varför har jag en enorm biografi som traditionellt börjar vid barndomen och slutar vid hans död?

Varför ville jag nödvändigtvis ha Forsgårds Betraktelser till min födis?

Forsgårds bok var annorlunda. Han reste omkring i USA och Europa så att säga "i Hemingways spår". Han berätta om den ena boken efter den andra. Utförligt. När jag läste Forsgård tyckte jag att jag inte hade läst böckerna han nämnde. Kom inte alls ihåg dem. 

En vacker dag när jag kolla bokhyllan som har pocketarna på två hyllor, typ tre meter, hitta jag dom här.

Inte enormt tjocka. Och som pocketar behändiga att läsa i sängen. Jag tycks ha varit en verklig Hemingway entusiast.

MIN DAG IDAG
blev jobbig på två sätt. Först gällde det att ansöka om ersättning för läkarbesök och ögondroppar och kalk o. dyl från mitt försäkringsbolag. Det görs på annat sätt nu och är lite råddigt. Dessutom kom det fram att min e-post inte mera funkar, från och med idag liksom.  Måst ringa i morgon.

STINA
från Kalkbruket tala jag med säkert 45 min. Jag hade inget ärende. Jag bara ringde för att "tala".

Det blev trad söndagspasta och kulturprogram från Paris.

Jag har fått nån konstig allergi. Näsan bara rinner och rinner och jag nyser, nyser, nyser. Underligt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar