torsdag 31 januari 2013



INLEDER

 med en bättre bild av pinglan.

Dagen var ju lite grå så det var roligt att ha program på eftermiddagen. Alltså Gunnels utställning. Jag stack i god tid, skulle dessutom köpa kaffe. Jag har börjat föra kaffe till vernissager i stället för blommor   : )

LATERNA MAGICA
var ett perfekt ställe för Gunnels fotografier/kopior.


Det är foton från Molnträsk som är utgångspunkten. Stranden, skogen ett berg speglar sig i det blanka vattnet.

  Gunnel har svängt på bilderna och hittat de mest konstiga figurer.



 Här i olika färger.

I den här totemgrejen hittar man dom mest lustiga ansikten. Se det stora arga gubbansiktet.

Lägst ner finns det här söta djuret med lite konstiga tänder.

 Till höger Gunnel med sin kusin.

Först tänkte jag köpa den här lilla tavlan.

Men det blev ändå den här. Den är inte svartvit. Man hittar färger i den.

Att Gunnel håka att svänga bilderna lodrätt, avgränsa  stranden och spegelbilden som en totempåle och dessutom hitta små detaljer, ansikten och djur. En fin utställning med intressant publik.


JAG PROMENERA
till centrum. När jag snedda över Stortorget såg jag ett konstigt ljus.


Det kom längs Unionsgatan. Vad var det månne?


Och åsch! Gilla tala inte om skrotkopp, hon skrev skrotskål   : )

2 kommentarer:

  1. Undrar om nu om du på allvar frågar om blå strålen. Nå iaf så berättar jag. Det är ett ljuskonstverk som tändes nångång i december av Pajunen. Laserlyser från observatoriet ända till Bergälls kyrka. Hade något med avslutningen av Design Capital-året att jööö.. vill jag minnas. Konstverket planerades av nån arkitektbyrås arkitekt Vesa... öhh kommer inte ihåg tillnamnet. Men om man googlar hittar man säker mera info.
    Ögla

    SvaraRadera
  2. Jo, jag fråga på allvar om blå strålen.

    SvaraRadera