tisdag 8 januari 2013

SMYCKELEVERANS
idag på Strindberg. Johanna var jätte glad, för hon hade just fått ett uppdrag att illustrera en barnbok. Men snart ville hon se örhängena. 

Jag blev glad för Johanna tyckte så massor om dem. Vi satt där ganska länge. Tala om det ena och det andra.

 Och jag fick som julklapp/födisgåva 6 st jättefina tabletter som hennes mamma väver för Iittala.


JAG HAR ETT STORT PROBLEM
med min mac som jag inte orkar förklara, men fem år för en dator är väl ganska mycket. Johanna kom med och så stack vi oss in till humac på Alexen. Jag fick ett par anbud, men billigt blir det inte. Och jobbigt. Ändå kan man väl hålla kvar gamla datorn med innehåll om man vill kolla saker. Ja ja. Det första jag nu gör blir väl att som mejl övergå från Kolumbus till g-mail.

Vi skildes. Johanna ville shoppa och jag for till Tölö efter mina Doc. Martens. På vägen dit stack jag mig in till Silverform. När "barnen" gick igenom sin avlidna mors papper hitta dom också smycken.

Bl.a dom här örhängena. Att kan jag kolla vad det är. Jag skura dem och konstatera att det var förgyllt silver. Men stenarna? Därför gick jag till Silverform för där finns Nina Westerlud som är gemmolog. Både Nina och Yvonne tyckte att det var fina örhängen, men stenarna var tyvärr glas.

Och jag fick mina skor och har dem på nu för att töja ut dem.

AV FÖREKOMMEN ANLEDNING
åt vi bouillabaiss för fjärde dagen i rad. Men nu är den slut. Gott var det!

I morgon verkstad. Då skall jag lyssna på Bob Dylans Tempest   : ) 


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar