fredag 18 januari 2013

DET SKULLE BLI EN FIN DAG

Strax efter nio steg solen upp bredvid barnmorskeinstitutet.

En trad fredag med städ och MustaPekka. Med andra ord en tråkig dag för mina läsare. Men strålande sol och -20°, men det vet väl alla.

VILTBIFFAR
igen. Alltså Caros. Det fanns nio kvar. Jag satt dom alla i ugnen. Två blev över som smörgåspålägg.

I dag med brysselkål.

Och ett perfekt vin. Rött. Vi har tidigare haft samma, men vitt.

När jag skriver här i övre våningen med balkongdörren öppen känner jag ljuvlig doft av björkvedsbrasa. Dom flesta i Trä-Kottby har väl kakelugn/vedspis. Skönt att elda en så här kall dag.

Strax kommer Strada och sen Skavlan. Ändå var där ingen förfärligt intressant i Skavlan. Borde man kolla ett MadMen avsnitt?


SLUTLIGEN
Min bw-man ville att jag skulle framhålla att Reklambyrå Rönnberg Co. fanns i Stockholm. Natutvis. Varför sku dom annars göra reklam för Viking Line-resor till Finland?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar