tisdag 15 januari 2013

KOLLA HIMLEN
klockan 08.30


och en timme senare  09.30


JAG GICK TILL ÖGONLÄKARN
via Mikaelsgatan. Där finns en fin butik som heter Tara Jarmon. En gång tidigare dregla jag där över en klänning, men nu såg jag i fönstret en rolig jumper. Ändå först till ögonläkarn, men sen tillbaks till TJ. Fiiin jumper. Ganska dyr. Först tyckte jag att nå jag kommer på nytt, men sen tyckte försäljerskan att hon tar nu bort den från skyltdockan. Snygg. Jag beslöt ändå prova den. Ännu snyggare. Ylle. Jag tar den, sa jag. Blir den på, fråga försäljerskan. Nä, sa jag, eller jo. Och så blev den på.  Försäljerskan sa att det fanns bara tre. En köpte någon från Grankulla, en köpte en som var från Nya Zeeland och den tredje köpte jag   : )

Också min gumor tyckte att den likna mig precis.


SISKONKORVSSOPPA
har vi inte haft på länge. Nog knack-korvs. Siskonkorven är ju med rå fyllning, så jag fråga min gumor hur länge dom ska koka. 15 min tyckte hon var bra. Nästan jobbigare att steka nakkir att sätta i soppan.


REMU
kommer på Teema 21.45. Han fyller 65. Vad borde jag göra före det. 
Kanske läsa lite Lola uppochner    : )
 

4 kommentarer:

  1. Jätte fin jumper! Tara Jarmon gör vackra kläder.

    SvaraRadera
  2. Jag vet! Jag är lite rädd att gå in dit...

    SvaraRadera
  3. Absolut farligt! Men det är ju bra kvalitet så det är nog värt det:)

    SvaraRadera