onsdag 2 januari 2013

JAG RINGDE PODOLOGEN.
Hade planer på att gå efter mina Dr. Martens. Ingen var på plats där nu. Kom nästa vecka, sa Hakala.  
Ändå måste jag till stan. Jag behövde knipsor till min gardin och sytråd som är samma färg som tyget.
 
TA ALLTID MED KAMERAN
har jag nu lärt mig. Man kan bli överraskad av nånting vackert eller roligt. Ändå konstatera jag på nyårsafton att min telefon tar ganska bra bilder. Trots enbart 2 mega. Ni såg mitt hår och biosalongen. Nu hade jag då kameran med. Vad sku jag fota? En otroligt intressant vy från bussfönstert? Men vänta. Ibland går blixten inte att stänga av. 

 Först måst man fota sina fötter   : )

 Här snygga färger utan blixt.


KANTEN UPPTILL
och nertill hade jag fållat igår. Har man inte symaskin får man sy för hand.

Heter det staketstygn?

Och här det färdiga skynket. Det finns en dörr för ändamålet, men av förkommen anledning blev den aldrig monterad. Men det är massor snyggare med ett skynke. Det gömmer tre påsor. En för kartong, en för plast och en för flaskor. Städigt!


TUR ATT VI HAR "VAR SIN" TV
Kl 21 skall T se på en gammal Bush på ettan - alltså d.ä. Jag tänkte kolla Hinsehäxan på femman. Alltså en sann histora. Den lär ska ha samma stuk som Callgirl.


I MORGON
städning och stort matuppköp.  På fredagen tillreds festmaten. På lördag 13-dagsfest  : )

2 kommentarer: