tisdag 1 maj 2012

EN JÄTTE TREVLIG FÖRSTA MAJ.
Vädret var ju huippu och så hade vi rolig träff på järnvägstorget kl 13.00. Det var Caro, Sande och Aron. Vi promenera längs Espen till Fabiansgatan och sedan över Observatorieberget ner till Brunnsparken.





Vi promenera längs stranden och när vi närma oss Carusell såg jag en tant med en kärra full med förstamajviskor. Caro sa: Du måst köpa, hon har gjort dem själv. Och så var det.
Tanten berätta att hon gjort 300 viskor av silkespapper under vintern och nu säljer hon dem antagligen just med "valttin" att hon gjort dem själv. Jag sa ju igår! Och nu fick jag det jag talat om.
Småningom somna Aron.

Min hurja fina viska kosta 5 €.

Vi besökte Carusells toilett och gick sen tillbaka och öppna en skumppa vid ett ställe där ett gäng från Caros jobb spela musik.


Vi gick tillbaka längs Jungfrustigen och Kaptensgatan. Aron hade vaknat och var glad och pigg.
 
Här kollas ett skyltfönster.

I en antikaffär på Kaptensgaratn såg jag den här ringen. Lite konstig. Jag tror jag skall gå och ställa diverse frågor. Weird.

VI TOG ALLA SAMMA BUSS
Salminens promenera sen ännu hem till sig. Och se vad som fanns utanför vår trappa.

 Inte Tussilagon utan Smörblommor  : )

  
Hemkomna fick vi struva och mera skumppa. Och inga anfall den här gången  : D


Jag ville att T skulle ta en bild av mig när jag hade min gumors "ärvda" förklä på mig så jag kan visa hur bra det funkar   : )


 Förrätt gubbröra och snaps.

Huvudrätt: knackisar, hemlagad  potatissallad och öl.


OCH SLUTLIGEN
Ateneums drummer är tillbaka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar