lördag 12 maj 2012

LÖRDAG MORGON
men ändå steg jag upp före nio. Vädret var si sådär, men kanske ändå möjligt att gå till Arabias "katufestivaalit". Vi ringdes med Caro och jo, beslöt träffas i ändan av Indiagatan. Dom var ändå försenade så vi fortsatte till Tavastvägen och träffads där lite senare dvs 13.30. Jag förde av och an halssmycket åt Gilla (som bor i Arabia stranden). 
En stump av Tavastvägen var avstängd. Aron passa på att sparka fotis där. 

 Men jag har ju nog tänkt att Aron sku bli ishockeyspelare.

 Eller graffitimålare som hans gufar var i tiderna.

Vi promenera vidare och i ändan av Indiagatan fanns ett bändi som gjort en egen i skiva "i garderoben" som dom uttryckte det.

I hörnet av Javavägen och Indiagatan finns Viipurin Leipomo. Eller fanns. nu bor där helt vanligt folk. Caro köpte hotdogs jag äppelpirogbitar. Vi stack oss sen ännu in till ett loppis där det fanns skrinnskor i Arons storlek (sen på vintern). Bra tänkte jag. Nu blir han ishockeyspelare. Momi köpte skrinnskorna åt honom. Dom kosta 2€.

Caro, Sande och Aron gick hem till sig och T och jag genom skogen till oss. Vi var alla stelfrusna. På vägen såg jag gula blommor vid dikesrenen.

 Vad är det? Alltså på riktigt - jag vet inte.

HUSEN VID LIMINGOVÄGEN
med privata odlingar framför, gick vi förbi igen. Nu hade snön smultit och påskliljor fanns här och där. 


Senast när vi gick här var det påsksöndag. Den 8. april och jag hade gallsten. Då sken solen och himlen var blå.

DAGENS MIDDAG
trad lax, men utan potis. Det var broccoli och sparris i stället. I morgon far vi till Pörtö. Första gången för mig. Jag tänker sitta på däck med filt  : )  Och vi tar med den fina Champagnen jag fick av Raili. Vi kommer hem på tisdagen så jag hör inte av mig före det.

SLUTLIGEN 1.
Jo, trädet var asp. Gilla leder!
Ändå var det Caro som visste att det var "växtkorvar"  : )


SLUTLIGEN 2.

Just nu ser himlen ut såhär så det blir säkert fint i morgon.

2 kommentarer:

  1. Aaaa men hööödu - vi såg samma gula blommor, men mera utslagna, då på vår kulturdag. Då lärde jag dej, att det är SVALÖRT. Sa ännu att jag inte kommer ihåg latinska namnet, men att det är en ranunkel. Nu gugelerade jag och latinska namnet är Ranunculus ficaria! Sådeså!
    ö
    BW Nill-Britt

    SvaraRadera
  2. Heh ajjo, så var det visst. Där i Tölö-viken : )

    SvaraRadera